Protecția consumatorului

Potențiale remedii juridice pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de criza Crowdstrike, în domeniul transportului aerian

5.8.2024
acasăarticole
Potențiale remedii juridice pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de criza Crowdstrike, în domeniul transportului aerian

Data de 19 iulie 2024 este sinonimă imposibilității temporare de accesare a serviciilor Microsoft, cauzată de o companie de cibersecuritate, CrowdStrike, din a cărei pretinsă culpă au existat probleme la updatarea unui software implicat în funcționarea Microsoft.

Din cauza aceasta, funcționalitatea anumitor domenii esențiale pentru economie a fost întreruptă, cauzând panică și o serie de prejudicii substanțiale pentru persoanele implicate, fie că sunt aceștia consumatori sau persoanele juridice prestatoare de servicii.

Unul dintre exemplele cele mai relevante este cel al transportului aerian, aflat în plină activitate de sezon estival. Astfel, breșa CrowdStrike a condus la o multitudine de zboruri anulate, bagaje pierdute și înghețarea activității pe majoritatea aeroporturilor din lume.

În ceea ce privește pasagerii, există următoarele demersuri juridice care se pot formula, pentru acoperirea prejudiciilor. Pe de o parte, în temeiul Regulamentului nr. 261/2004, aceștia au dreptul la o compensație ce variază între 200 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului. Aceste compensații se achită exclusiv pentru neplăcerea pricinuită de un zbor anulat, existând și posibilitatea reparării unor prejudicii individualizate, în temeiul Convenției de la Montreal. În aceasta din urmă categorie putem avea în vedere bagajele pierdute, costul vacanțelor anulate, cheltuieli suplimentare, precum orice daună care a survenit pe fondul anulării zborului.

Din perspectiva profesioniștilor, cei mai afectați vor fi operatorii de transport, care vor achita către pasageri compensațiile și daunele menționate anterior, precum și diferiții intermediari implicați în activitate (aeroporturi, companii de handling, etc.). Și în cazul tuturor acestora există posibilitatea recuperării prejudiciilor, de la Microsoft și/sau CrowdStrike, în conformitate cu legislația aplicabilă și clauzele raporturilor contractuale încheiate.

În raport de experiența consolidată în materiile dreptului transporturilor și protecției consumatorilor, SCA Piperea și Asociații vă pune la dispoziție servicii juridice de consultanță și asistență, respectiv reprezentare juridică în legătură cu orice prejudiciu suferit ca urmare a evenimentelor din data de 19 iulie 2024.

...

ultimele articole
mai multe detalii
Diverse

Model de contestația împotriva deciziei de recalculare a pensiei

mai multe detalii
Protecția consumatorului

Potențiale remedii juridice pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de criza Crowdstrike, în domeniul transportului aerian

mai multe detalii

Adoptarea Directivei (UE) 2023-2225 privind contractele de credit de consum

Need Free Legal Consultation?

We are open Monday to Friday from 9 am to 5 pm.

Acest site web utilizează cookie-uri

Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin continuarea utilizării acestui site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați Politica de cookies.