În ședința Consiliului Baroului București din 19.05.2020 s-a luat în discuție solicitarea unuia dintre cenzori referitoare la transmiterea către aceștia a documentelor financiar-contabile în format electronic/facilitarea accesului de la distanță.Solicitarea a fost formulată în data de 10.03.2020 și a fost amânată în mai multe rânduri pentru analiză, pentru întocmirea unui referat de la compartimentul IT, ba chiar și pentru un balotaj (5 voturi pentru și 5 voturi împotrivă).Prin referatul IT s-a arătat că documentele pot fi încărcate pe o platformă în cloud și că accesul poate fi acordat pe bază de parolă individuală. Mai mult, s-a arătat că accesul poate fi acordat ”read only”, ceea ce ar însemna că documentele nu pot fi, în principiu, salvate, copiate, editate etc.Menționez că, în ideea ameliorării/eficientizării procedurii de lucru, am formulat personal în data de 12.02.2020 o propunere asemănătoare în ceea ce privește lucrările Consiliului Baroului București.În cuprinsul propunerii mele, am arătat că această modalitate de lucru prezintă și avantajul incontestabil al constituirii unei baze utile de date (problema arhivării electronice a datelor ar primi o soluție măcar parțială).Am mai arătat că secretul profesional ne obligă să asigurăm confidențialitatea datelor indiferent de modul în care le-am accesat și că parola individuală va facilita identificarea urgentă a responsabilului pentru eventuale breșe/greșeli.Propunerea mea din februarie a fost amânată sine die, adică respinsă :)Din păcate, argumentele învederate mai sus nu au fost suficiente pentru a forma o majoritate nici în privința solicitării cenzorului, iar solicitarea sa a fost respinsă cu majoritatea voturilor exprimate în 19.05.2020.
#ilconsigligliere
...