Am vazut articolul din Capital de azi (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/bancile-toarna-apa-pe-valvataia-conflictelor-cu-grupurile-de-clienti-144730.html). Titlul ales nu e prea fericit. Procesoman este acel individ care face din procese un hobby sau, in cazuri grave, singura sa activitate. Cei care dau banca in judecata nu o fac din placere, ci pentru ca sunt nevoiti sa o faca. Daca ii ripostezi unui bataus, nu inseamna ca esti violent si scandalagiu, ci doar ca esti in legitima aparare.Pe de alta parte, nici afirmatia ca bancile pun apa pe vilvataia proceselor colective nu e corecta, intrucit, prin revenirea la contractele initiale, la forma din iunie 2010, bancile (de tipul BCR sau CEC) nu fac decit sa inversuneze si mai mult clientii, mai ales ca in tara toate tribunalele sesizate, si chiar si curtile de apel, au dat dreptate clientilor, si nu bancilor, constatind ca in contracte sunt clauze abuzive. Deci ceea ce fac bancile, evitind avocatii clientilor (dar folosind in negocieri avocati proprii, platiti cu milioane, la propriu) este un fel de "damage control" sau de spalare a imaginii, si atit.Pe de alta parte, din criza economica nu cistiga decit managerii bancilor, pentru ca, iata, la BCR salariatii au iesit in strada sau au intrat in greva japoneza, pentru ca au constatat ca salariile lor sunt inghetate de doi ani (desi banca are profit si da salarii si bonusuri consistente managerilor sai), iar costul vietii, inclusiv creditele pe care le au ei insisi in derulare, au devenit greu de suportat.Desigur ca noi nu avem banii bancilor cu bugete atit de consistente pentru PR. Dar putem, totusi, sa gindim cu propiul cap.
...