Prin Legea nr. 315/2021 privind modificarea și completarea Legii nr. 129/2019, în vigoare începând cu 01.01.2022, au fost introduse noi reglementări referitoare la declarația privind beneficiarul real pentru persoanele juridice supuse înregistrării în registrul comerțului.
Începând cu data de 01 ianuarie 2022 au intrat în vigoare o serie de modificări și completări ale Codului fiscal, ce au fost introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021, publicată în Partea I a Monitorului Oficial al României nr. 1202/18.12.2021.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, dl Claudiu Dolot, a declarat recent, în Comisia de anchetă privind cauzele prețurilor mari la energie, faptul că 38 de companii din sectorul energetic au fost amendate, în luna septembrie 2021, pentru încălcări ale legislației protecției consumatorilor. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, amendarea profesioniștilor nu implică în mod automat și repararea prejudiciilor suferite de către consumatori.
Directiva UE 2019/1023 este o directivă care, din punct de vedere al scopului, este cât se poate de legitimă. Cu toate acestea, există temeri și rețineri cu privire la modalitatea de reglementare a acesteia în România, dat fiind faptul că, în țara noastră, lucrurile sunt realizate într-un mod cât mai complicat cu putință și, de regulă, în stare de conflict de interese – redactorii și promotorii unor legi sunt și principalii săi beneficiari.
Legea dării în plată reprezintă o încercare de redresare a „stâlpului” familiei, care și-a ipotecat casa sau imobilul cu destinație de locuință, cu sau fără responsabilitate, cu sau fără naivitate, care nu mai poate să își plătească datoriile și care, indiferent de executarea silită, va ajunge, la un moment dat, într-o situație de insolvabilitate, ceea ce înseamnă pentru bancă, IFN sau colectorul de creanță un risc de neîncasare a creanței.
Insolvența este o procedură de sacrificiu, din care pierd atât debitorul și acționarii sau managerii săi, cât și creditorii si toți cei care ar putea fi afectați, prin iradiere, de insolvență, motiv pentru care aceasta trebuie gestionată cu maximă prudență, pentru a nu fi făcute în van, ilogic sau în mod irațional.
Simplii particulari și persoanele cu experiență și informații peste medie, deopotrivă, sunt, în prezent, clientela captivă a întreprinderilor globale față de care nu există alternativă, deoarece nu mai există dreptul de alegere între produse și servicii asemănătoare. Spre exemplu, nu există posibilitatea de a alege între Facebook și o altă pagină de socializare, nu există posibilitatea de a alege între bancă/IFN și un alt fel de împrumutător, nu există posibilitatea de a alege între un producător de vaccin, care obține mai mult sau mai puțin forțat o autorizare temporară, pentru un al vaccin și alți producători.
O întreprindere nu este o simplă mașină de făcut bani pentru managerii și acționarii săi.
În data de 01.07.2021-02.07.2021 a avut loc conferința „VALUL IV VA FI UN VAL AL INSOLVENȚEI” organizată de către Institutul Român de Drept Comercial în parteneriat cu SCA Piperea & Asociații, RomInsolv SPRL și Universitatea Transilvania din Brașov.
Dna avocat Iulia Golgojan învederează că s-a confruntat, în practică, cu ipoteza în care, administratorul judiciar punea în sarcina administratorul special, ce urma a fi revocat, obligația de a achita cheltuielile publicării convocatorului în Monitorul Oficial, iar acesta din urmă, nu își îndeplinea obligația, neavând niciun interes în acest sens.
We are open Monday to Friday from 9 am to 5 pm.